Reklamation

Returpack erbjuder dig möjligheten att på ett enkelt sätt reklamera din vara. Vi erbjuder 30 dagars full returrätt från att du mottagit din beställning. För att nyttja ångerrätten ska du inom tiden för ångerrätten meddela oss att du har ångrat dig. För att kunna nyttja ett öppet köp krävs även att produkten är oanvänd och i absolut nyskick. Läs mer om våra köpvillkor. Vi svarar för att våra produkter ska vara felfria vid leverans. Om du mottagit en defekt produkt eller om du misstänker att du fått en felaktig vara, vänligen kontakta oss via telefon. Kontakta alltid oss på telefon innan du reklamerar eller vill returnera dina varor.

Vi hjälper dig med hur du enklast reklamerar eller returnerar dina varaor. Se till att alltid kunna bifoga en kopia av ditt kvitto eller följesedel så att vi ser vilken order bytet eller returen gäller. Vid retur återbetalas dina pengar via samma betalsätt som du använde vid betalningen. Återbetalning förutsätter att varan är oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Du ansvarar för ett eventuellt sänkt värde av produkten om det fastställs att den hanterats på ett sätt som är mer än nödvändigt för att kontrollera produktens egenskaper och funktion Vi krediterar ditt konto när vi har fått tillbaka varan. Returer måste skickas till oss som företagspaket eller liknande, vi kan inte hämta varor på ett utlämningsställe.

Om vi har gjort ett fel, eller om varan har ett produktionsfel, betalar vi frakten tillbaka till oss. Varor som tillverkats eller beställts speciellt för er kan ej returneras utan särskild överenskommelse.

Synlig transportskada eller paket som saknas MÅSTE anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, i annat fall gäller inte transportförsäkringen på varorna. Om skadan ej är synlig på ytterförpackning, ska skadan anmälas till oss på telefon senast 5 dagar efter mottagen leverans. Efter denna tid utgår ej ersättning.

Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.